Heling is niet iets wat je bedenkt, maar iets wat in je lichaam gebeurt. Zo had ik een ervaring in de sauna waarin ik merkte dat ik heel helder “nee” voelde. En in plaats van dat weg drukken of relativeren, bleef ik erbij. bleef ik voelen, afstemmen en aanwezig.
Er was iemand die over mijn grens ging in zijn kijken en aanwezigheid, en ik voelde hoe mijn systeem daarop reageerde. Maar ik bleef.. ik bleef in contact met mezelf. Ik bewoog niet weg in mezelf kleiner maken, vluchten of in mezelf verdwijnen.
Later in een ceremonie kwam er een “nee” naar boven, vanuit een hele diepe laag in mijn lichaam. Het voelde alsof iets eindelijk door kon breken.
Dit was geen los moment….. Dit is het resultaat van een langere beweging in sessies. In voelen. In telkens opnieuw terugkeren naar mijn lichaam en grenzen voelen. In het leren herkennen van mijn “nee”. Het voelt belangrijk ook dit te benoemen want dit soort momenten niet ontstaan niet uit één inzicht, maar uit een langere innerlijke weg terug naar jezelf. Voor mij gaat het niet alleen over deze situatie zelf... Het gaat over afstemming. Over blijven voelen wat klopt. Over aanwezig blijven in jezelf, ook wanneer iets spannend voelt. En over hoeveel er kan verschuiven wanneer je niet jezelf verlaat, maar blijft bij wat je lichaam laat zien. Dat is heling: niet iets dat je begrijpt, maar iets dat door je heen beweegt wanneer je blijft.
—
Word je wakker met een onrustig gevoel in je lijf, alsof je meteen al ‘aan’ staat en al achterloopt nog voor de dag begint?
Waar je meteen moet zorgen en dragen, je hoofd volloopt, je adem hoog zit en je geen echte rust voelt, ook niet na slapen?
Altijd een constant sluimerend schuldgevoel. Alsof je het nooit goed genoeg kan doen en er geen ruimte is voor jou.
Je draagt veel voor anderen. Je helpt, redt, voelt je verantwoordelijk: voor je partner, je kinderen en cliënten. Je blijft aanpassen en doorgaan. In je relatie loop je vast in steeds dezelfde dynamieken. Naar je kinderen reageer je soms anders dan je wilt, en dat doet pijn.
Je voelt alles, maar draagt het alleen. Je wilt er zijn, maar raakt jezelf steeds meer kwijt. Je voelt je onzeker. Ook al werk je als therapeut, coach of psycholoog.
Je voelt je vaak alleen. Niet omdat er niemand is, maar omdat niemand jou echt draagt, terwijl je zo verlangt naar nabijheid, rust en verbinding.
Je bent moe van het sterk zijn. Je verlangt naar rust en ontspanning in je lichaam.
Naar zachtheid. Naar eindelijk thuiskomen bij jezelf, zonder jezelf kwijt te raken in de ander.
In mijn online traject met live coaching nodig ik je uit om hierin een andere weg te ontdekken, samen met gelijkgestemden, in een veilige en afgestemde bedding. Je hoeft het niet meer alleen te dragen.
Als lichaamsgericht traumatherapeut en ervaringsdeskundige begeleid ik mensen / professionals die vastlopen in diep ingesleten patronen die vaak hun oorsprong hebben in onveilige hechting en (ontwikkelings)trauma. We werken met het lichaam en het zenuwstelsel, zodat je leert herkennen wat er in jou gebeurt en hoe je jezelf kunt reguleren. Zodat het stopt bij jou. Zodat je kinderen ook niet hoeven te gaan redden en verdwijnen.
Wanneer je zenuwstelsel tot rust komt. ontstaat er ruimte. Ruimte om jezelf te voelen. Om grenzen te ervaren. Om aanwezig te zijn bij jezelf en bij de ander.
Je hoeft niet langer sterk te zijn. Je mag voelen. Je mag ontvangen. Je mag zijn.
Dit online traject is een holistische, pure, rouwe, eerlijke en diepgaande innerlijke reis. Een uitnodiging om jezelf niet langer te verlaten.
Voor vragen of meer inspiratie vind je me op Instagram, YouTube en sandykremers.nl of mail mij op info@sandykremers.nl